annons
Hem » Notiser » Höga volymer för e-handel

Höga volymer för e-handel

Under förra årets julhandel förändrades de svenska konsumenternas köpbeteende. Volymerna spreds över hela julmånaden istället för att komma som en extrem topp dagarna före julafton.

– Vi slog alla tiders rekord i antal sorterade och transporterade e-handelspaket under julhandeln 2014. Men det är inte bara julen som är bra, även januari har börjat mycket bra, säger Patrik Andersson, Head of Parcel & e-Commerce på DB Schenker, i ett pressmeddelande.
 
DB Schenker ser en stor tillväxt i antal försändelser hos kunder och antal unika mottagare som besöker paketombuden jämfört med tidigare år.

– Det tyder på att e-handeln fortsätter att växa sett till antalet användare. Vi ser också att våra volymer och antalet mottagare fortsätter att ligga runt 10 procent över motsvarande period förra året. E-handeln växer än, och fortsätter att sprida sig bland konsumenterna, säger Patrik Andersson.

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*