annons
Hem » Artiklar » Kompakt tridembil för urbana betongleveranser

Kompakt tridembil för urbana betongleveranser

Renault Truckhar tagit fram en mycket kompakt och smidig tridem-bil. En C8x4 Tridem som har en kort hjulbas på 3200 mm och en fjärde styraxel som ger en vändradie på 900 mm, 10% bättre än en klassisk 8×4 och väsentligt bättre manöverförmågan.

– Vår viktigaste fråga var hantering. Det var därför vi ville ha ett fordon utformat för arbete i tät urban miljö, där det kan vara svårt att komma intill med en vanlig lastbil, förklarar Philippe Ville som är direktör för BML (Béton des Monts du Lyonnais) och mottog nyckeln till den Renault C8x4 Tridem som Christophe Deshayes, försäljningschef på Renault Trucks France, leverade i Lyon där företaget har sin bas.

För Renault Trucks är det viktigt att kunderna erbjuds transportlösningar som är fullt anpassade till det arbete de gör. Renault Trucks C8x4 Tridem kan därför ses som ett svar på kraven hos betongföretag. Detta till till stor del tack vare den 9 m³ stora betongroteraren som bilen är utrustad med.

– Luftfjädringen på den här lastbilen ger våra chaufförer väldigt bra arbetsförhållanden, då det är enkelt att med automatik kunna höja fordonet för att anpassa till betongtippen, förklarade Philippe Ville. När den är tomt sparar den bakre styraxeln bränsle och minskar däckslitaget. När den är fylld, förbättrar det väsentligt fordonets grepp.

BML har en flotta på 200 lastbilar, främst Renault Trucks fordon.

– Vi har varit lojala mot Renault i många år och uppskattar bland annat de nya hytternas och komforten. Tillgången till ett lokalt nätverk och kvaliteten på eftermarknaden är också viktiga kriterier, fortsätter Philippe Ville. Eftersom Renault Trucks  också är baserade i Lyon-området, tycker vi att det här är ett logiskt val.

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*