annons
Hem » Artiklar » Scanias ”The Big Mission” på Dreamhack

Scanias ”The Big Mission” på Dreamhack

Det kommer att behövas många nya servicetekniker under de närmaste åren. Och i mitten av maj inledde Scania Sverige tillsammans med återförsäljarna den rikstäckande rekryteringskampanjen ”The Big Mission” som nu syns runt om i landet, bland annat hos de närmare 100 Scania-återförsäljarna.

På TheBigMission.se finns information om yrket som servicetekniker och där man kan utföra uppdrag som påminner om serviceteknikerns vardag.

– Det här är Scania Sveriges största employer branding-kampanj någonsin, och när vi arbetar tillsammans med återförsäljarna får vi stark genomslagskraft, säger Jennifer Erdtman, kommunikationschef på Scania Sverige.

Kampanjen handlar också om att lyfta statusen för vad som faktiskt är ett av Sveriges viktigaste yrken och som många kanske har förutfattade meningar kring samt att få flera att bli intresserade av fordonsutbildningar.

– Det är Scanias servicetekniker som ser till att fordonen fungerar så livsviktiga samhällsfunktioner fungerar så som att bränder kan släckas, mediciner och mat kan köras ut till sjukhus och affärer, att renhållningen sköts, bussar som transportera människor.

Med start i juni 2019 inleder Scania Sverige och återförsäljarna en riksturné med The Big Missionoch besöker ett tjugotal städer under året. Och 15 till 17 juni besöker man Dreamhack i Jönköping.

 

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*