annons
Hem » Arkiv taggar: D38

Arkiv taggar: D38

MAN:s nya Euro 6d motorer

MAN uppdaterar sitt motorprogram för modellår 2019 med D1556, en 9-liters motor med SCR katalysator och utan EGR, som ersätter D20. Det innebär också 230 kg högre nyttolast jämfört med D20. D26 får bättre prestanda utan ökad förbrukning, 10 hk mer och 100 Nm mer. Samtidigt betyder det 70 kg högre nyttolast. D38 optimeras för att anpassas till Euro 6d. ...

Läs mer »

Finska Kesko minskar utsläppen med längre ekipage

Genom användning av längre lastbilar för högkapacitetstransport (HCT) har Finlands Keskokoncern löst den ambitiösa utmaningen att producera mindre koldioxidförorening samtidigt som transportresultatet förbättras. Sedan mars har två nya MAN TGX 35.580 fordon använts för detta ändamål. *Finlands Keskokoncern har kontinuerligt sänkt koldioxidutsläppen i tre år genom att använda långa lastbilar *Nya MAN TGX 35.580 med D38 Euro 6c-motor används för 31 ...

Läs mer »

MAN höjer ribban med nya TGX D38

Ökad säkerhet, bättre bränsleekonomi och förbättringar i drivlinan är nyckelorden för nya MAN TGX D38 som presenterats i Tyskland. MAN lägger samtidigt fokus på att hålla nere den totala driftskostnaden för åkeriet. Drivlinan har exempelvis genomgått en total uppgradering med en ny generation växellådor, MAN TipMatic TX, samtidigt som förarstödet i EfficientCruise assistant hjälper föraren att köra energisnålt. Annat nytt ...

Läs mer »