annons
Hem » Artiklar » Tunga Lastbilar » Lastbilsmarknaden växer snabbt i tillväxtländer

Lastbilsmarknaden växer snabbt i tillväxtländer

 

Tung lastbilsmarknad drabbades av nedgångar under den ekonomiska recessionen i USA och Europa, där deras industriella processer, särskilt bilindustrin lidit allvarliga motgångar, konstaterar Persistence Market Research (PMR) i en nyutgiven rapport. USA har dock kommit fram ur sin recessionstid och gjort snabba framsteg inom sina industrier. Europa återhämtar sig däremot från krisen i eurozonen och den tunga lastbilsmarknaden väntas återhämta sig. Tunga lastbilar med dieselmotorer står för den största marknaden bland sina typer baserade på bränsleförbrukning.

Ökningen av råvarupriserna är en av de största hindren för lastbilindustrin, där stigande järn- och stålpriser tvingar lastbilstillverkarna att öka priserna på sin slutprodukt. Den ekonomiskt flyktiga miljön och instabila råoljepriset hindrar flottaägare (konsumenterna för lastbilindustrin) att köpa nya lastbilar. Dålig väginfrastruktur i utvecklingsländerna har varit en framträdande utmaning för lastbilstillverkningsmarknaden, vilket gör truckingsverksamheten ansträngande och benägen för frekventa uppdelningar. De globala tunga lastbilstillverkarna har ökat antalet serviceställen för att bygga upp kunderelationer som i stor utsträckning är beroende av servicefaciliteter som tillhandahålls av företagen.

Tyskland är känt för att vara Europas logistikcentrum på grund av sin höga industriella och kommersiella verksamhet. Handel och handel utvecklas i snabb takt i Brasilien och Mellanöstern länderna. Det ökande antalet leverantörer för lastbilens komponenter ger gott om tillväxtmöjligheter för lastbilstillverkningsmarknaden. Den snabba utvecklingen av industriell utveckling i Kina ökar produktionen och försäljningen av tung lastbilsmarknad i landet. Den indiska tunga lastbilsmarknaden växer också i snabb takt på grund av ökad efterfrågan på konsumtionsvaror på grund av ökande befolkning. De nästa elva länderna (Bangladesh, Egypten, Indonesien, Iran, Mexiko, Nigeria, Pakistan, Filippinerna, Sydkorea, Turkiet och Vietnam) förväntas lägga starkast tillväxtmöjligheter för tung lastbilsmarknaden på grund av deras ökande industrialiseringsgrad.

Persistence Market Research (PMR) är ett tredje plattformsforskningsföretag. Företagets forskningsmodell är ett unikt samarbete med dataanalys och marknadsundersökningsmetodik för att hjälpa företag att uppnå optimal prestanda.

 

Kommentera

Din epostadress kommer inte att publiceras.Tvingande fält är markerade *

*